Mercedes Oldtimer Klassieker houtwerk houtconstructie

  1. Mercedes 170 OTP 1951

Houtwerk en houten constructie delen in Mercedes  oldtimers en klassiekers

In veel oude Mercedes Benz oldtimers en klassiekers zit hout verwerkt in de opbouw van de body.  Bij Oldtimer RestauratieCentrum Stolk in Balkbrug komen regelmatig Mercedes oldtimers en klassiekers de werkplaats binnen, waarbij dit houtwerk deels gerestaureerd of soms zelfs helemaal moet worden vernieuwd.

Zo is dit bekende restauratie bedrijf van oldtimers en klassiekers op dit moment druk bezig de houten body constructie van een Mercedes 170 OTP uit 1951 te restaureren.  Sommige delen van de houtconstructie kunnen nog worden gerestaureerd. Andere delen missen compleet , of zijn zo slecht dat ze compleet moeten worden vervangen.  Een behoorlijke klus waar Stolk wel raad mee weet.

Mercedes 170 OTP 1951 Stolk beschikt over een zeer uitgebreide hout bewerking werkplaats, en is in staat  elk houten onderdeel van een oude auto of klassieker na te maken. Zelfs gebogen houtdelen kunnen bij Stolk worden gemaakt. Het oldtimer RestauratieCentrum beschikt over een stoom machine en kan zo hout stomen om het flexibel te maken en over een mal te buigen in het gewenste model. Zeker geen eenvoudig klusje. Je hebt daar ook het juiste hout voor nodig. En dat is bij Stolk volop aanwezig. Het ruim 60 jaar oude bedrijf heeft een behoorlijke houtvoorraad natuur gedroogd hout, en kan zo werkelijk bijna elke klus aan.

Voor het vernieuwen van het houten spantwerk van de Mercedes 170 OTP uit 1951 wordt door Stolk 30 jaar natuur gedroogd hout gebruikt. Er is genoeg natuur gedroogd iepen, essen, noten, hickory, beuken, acacia  en mahonie hout bij Stolk op voorraad om nog jarenlang houtconstructie van Mercedes oldtimers en klassiekers te restaureren of te vernieuwen.

Bent u op zoek naar een vertrouwd restauratie bedrijf voor uw Mercedes oldtimer of klassieker bezoek dan eens de site van RestauratieCentrum Stolk in Balkbrug en klik op deze link

Please follow and like us:
error

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *